15 ایده خاص برای بازسازی خانه
بازسازی خانه | بازسازی منزل | بازسازی آپارتمان | بازسازی ساختمان
15 ایده خاص برای بازسازی خانه
دو شنبه 23 خرداد 1401 ساعت 10:59 | بازدید : 34 | نویسنده : admin | ( نظرات )

بازسازی خانه

بازسازی خانه ، فرصتی است برای امتحان کردن ایده‌های نو و فراهم کردن فضایی که سطح کیفیت زندگی ما را بهبود می‌بخشد. در انجام این کار، می‌توان پا را از اقدامات معمول و شناخته‌شده، فراتر گذاشت و با کمی خلاقیت، خانه‌ای نه‌فقط بازسازی‌شده بلکه کاملا جدید داشت. ایده‌های خلاقانه می‌توانند با در نظر گرفتن شخصیت اصلی خانه و نقشه ­اش، ارزش جدیدی به آن اضافه کرده و خانه را برای زندگی امروزی در دنیای مدرن، مناسب‌تر کنند. در این مقاله، ایده‌هایی متفاوت و خلاقانه که می‌توانند بسته به ساختار و معماری هر خانه تغییر یابند را مطرح می‌کنیم. درصورتی‌که قصد بازسازی خانه خود را دارید یا در حال انجام آن هستید با مطالعه این مقاله، حال و هوایی متفاوت به آن بدهید.

15 ایده برای متفاوت کردن خانه

ایده‌هایی که در اینجا مطرح می‌کنیم باید نسبت به ساختار و توان هر خانه اجرا شوند. برخی از آن‌ها مختص خانه‌های ویلایی هستند اما بیشترشان را می‌توان در خانه‌های آپارتمانی نیز اجرا کرد. همچنین آن‌ها تنها به‌ منظور زیبایی و تنوع، مطرح نشده‌اند بلکه در مواردی می‌توانند، مشکلی واقعی مانند نور کم را به‌سادگی حل کنند.

بازسازی سازگار با محیط‌ زیست خانه

دغدغه حفظ محیط‌ زیست، امروزه دیگر تنها منحصر به دولت‌ها نیست و هر فرد باید در این راستا قدمی بردارد. در بازسازی خانه می‌توان اقداماتی انجام داد که محیط‌ زیست نیز منتفع شود. استفاده از پنجره‌های چند جداره، کف‌پوش‌های عایق حرارتی و عایق کردن سقف از اقداماتی هستند که باید در این زمینه، رعایت شوند. یکی از مهم‌ترین اقداماتی که می‌توان در بازسازی خانه برای حفظ محیط‌ زیست انجام داد، استفاده از انرژی خورشیدی به‌عنوان تأمین‌کننده اصلی انرژی است. امروزه بسیاری از خانه‌ها در کشورهای اروپایی با نصب پنل­ های خورشیدی روی پشت‌بام و پنجره‌ها بخش اعظم انرژی گرمایشی و الکتریکی خانه­ ها را از این طریق، فراهم می‌کنند.

استفاده از درب شیشه ای

یک درب شیشه‌ای درون خانه می‌تواند ظاهری مدرن‌تر به آن بدهد. استفاده از درب شیشه‌ای، نور بیرون را به‌خوبی به داخل آورده و انرژی خانه را بهبود می­ بخشد. این ایده به‌ویژه برای جداسازی فضاهایی مانند حیاط‌خلوت و پاسیو بسیار مناسب است.

ایجاد حجم در فضا

در بازسازی خانه باید توجه ویژه‌ای به استفاده بهینه‌تر از فضا داشته باشید. به این معنی که می‌توانید از ارتفاع، دیوارها و سقف خانه نیز استفاده کنید. برای این منظور ایده‌های زیر را می­توان مطرح کرد:

  • تقسیم کردن ارتفاع خانه به دو قسمت بالا و پایین
  • تعبیه انواع کمد و کابینت برای جا دادن وسایل
  • ایجاد پنجره در سقف یا ارتفاعات بالاتر دیوار

تقسیم فضا به بخش های کوچکتر

می‌توانید با استفاده از دیوارهای کاذب یا دیگر المان‌های جداکننده، فضاهایی جدید در حین بازسازی خانه به آن اضافه کنید. برای هر فضا کاربری مناسبی تعریف کرده و دقت کنید که نور و هوای کافی به آن جریان داشته و تا حد امکان ازنظر صوتی، ایزوله است.

حفظ شخصیت اصلی برخی فضاها

درصورتی‌که فضایی از خانه برای شما خاطره‌انگیز است، می‌توانید شخصیت آن را با نگه‌داشتن المان‌های اصلی‌اش حفظ کنید. به‌طور مثال، طاقچه‌ای در یک اتاق قدیمی یا شومینه قدیمی فضای نشیمن، می‌تواند نگه‌داشته شود و بقیه قسمت‌ها متناسب با آن بازسازی شوند.

استفاده از کفپوش های متفاوت

امروزه ابزارهای جداسازی فضا، محدود به ابزارهای عمودی نیستند. می‌توان با در نظر گرفتن کف‌پوش‌های متفاوت برای هر بخش از خانه، فضاها را به‌خوبی از هم جدا کرد. این ایده به‌ویژه در بازسازی خانه‌های کوچک، کاربردی است.

استفاده از نورگیر سقفی

این ایده به‌ویژه در بازسازی خانه‌های ویلایی، موثر است. با استفاده از نورگیر سقفی می‌توان نور و هوای بیشتری را وارد فضا کرد که به‌خصوص در بهبود انرژی آشپزخانه، تأثیرگذار است. این ایده همچنین برای اتاق‌خواب نیز در حال تبدیل‌شدن به یک ترند است.

سقف پیچ خورده در خانه های دوبلکس

یک ایده جذاب برای خانه‌های دوبلکس و لوکس این است که شیب انحنای راه‌پله با سقف هم‌جهت و هماهنگ شود. به‌این‌ترتیب، سقف از داخل به‌صورت گنبدی دیده می‌شود. برای اجرای این ایده در بازسازی خانه ، نیازی به تغییر ساختار سقف نیست و می‌توان با مصالحی ازجمله چوب از داخل این کار را انجام داد.

دیوارهای آجری داخلی

دیوارها معمولا عناصر اصلی یکنواخت شدن یک خانه هستند. به همین دلیل مهم است که در بازسازی خانه ، شکل و شمایل آن‌ها را تنوع ببخشیم. استفاده از آجر خام برای یک دیوار، ایده‌ای نسبتا جدید است که باعث تنوع بصری فضای خانه می‌شود.

تغییر ورودی خانه

ورودی خانه معمولا در همه خانه‌ها مشابه است که فرصت خوبی برای متفاوت شدن از دیگران به شمار می‌رود. در بازسازی خانه می‌توانید از یک درب به‌کلی متفاوت، مثلا یک درب فلزی یا چوبی قدیمی رنگ ­شده استفاده کنید. از طرف دیگر، گزینه‌های مدرن‌تر مانند درب‌های کشویی با امنیت بالا نیز در اختیار شما قرار دارند.

توجه به فضای سبز در خانه

می‌توانید بالکن خود را به‌جای یک بالکن معمولی به یک فضای سبز واقعی تبدیل کنید. برای این کار باید محیطی مناسب رشد گیاهان در آنجا فراهم آورید. ساختن روف­ گاردن نیز ایده دیگری است که بسته به توان تحمل وزن سقف می‌تواند در بازسازی خانه ، موردتوجه قرار گیرد.

ارتفاع دادن به کف خانه

این تکنیک نیز برای تفکیک فضاها و دوری از یکنواختی در فضاهای بزرگ، مناسب و معمول است. می‌توان وسط فضای نشیمن را با یک یا دو پله و به دو قسمت تبدیل و یکی را به اتاق تلویزیون و دیگری را به فضای پذیرایی از مهمان اختصاص داد.

هوشمند کردن خانه

هوشمندسازی خانه یکی از اقداماتی است که در جهت رفاه هرچه بیشتر اعضای آن انجام می‌شود. نصب انواع سنسورهای هشداردهنده، مجهز کردن بخش‌هایی از خانه مانند درب، شیرهای آب و گاز و کلیدهای برق به اینترنت اشیاء ازجمله موارد هوشمندسازی هستند. برای انجام این کار باید در هنگام بازسازی خانه ، زیرساخت‌های آن را فراهم کنید.

افزایش فضا با رنگ آمیزی

درصورتی‌که فضای خانه کوچک است، می‌توانید با رنگ‌آمیزی دیوارها، سقف و کف با رنگ‌های روشن، انعکاس نور را بیشتر کرده و درنتیجه فضا را بزرگ‌تر بنمایانید. این ایده به‌ویژه در بازسازی خانه‌های کوچک، کارایی دارد.

طراحی اتاق بازی

ازآنجاکه یکی از دلایل بازسازی خانه معمولا افزایش جمعیت خانواده یا بزرگ‌تر شدن فرزندان است، طراحی فضایی تحت عنوان اتاق بازی می‌تواند، ایده خوبی باشد. با توجه به محبوس بودن کودکان امروزی در آپارتمان، اختصاص دادن فضایی به بازی آزادانه و به‌دوراز خطرهای معمول، مانند لبه‌های تیز و غیره قطعا در روحیه آنان تأثیرگذار است.

بازسازی خانه به شیوه ای متفاوت در یک نگاه

در هنگام بازسازی منزل ، می‌توان پا را فراتر از استانداردهای معمول گذاشت و به‌جای هرچه بیشتر شبیه کردن خانه‌مان به خانه‌های دیگران، آن را منحصربه‌فردتر کرد. به این منظور شاید ایجاد برخی تغییرات نسبتا ساختاری، ضروری باشد. در این مقاله، 15 ایده برای بازسازی متفاوت خانه را مطرح کردیم. در میان این ایده‌ها برخی به بحث تفکیک و استفاده درست و بهینه از فضاها مربوط هستند. برخی نیز فضای سبز و محیط آرامش‌بخش‌تری را برای خانه به ارمغان می‌آورند. کمک به محیط‌ زیست، هوشمندسازی و تنوع‌بخشی بصری نیز از دیگر مواردی هستند که با پیاده‌سازی ایده‌هایی در بازسازی خانه ، می‌توان به آن‌ها دست‌یافت.

15 ایده خاص برای بازسازی خانه




موضوعات مرتبط: بازسازی خانه , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بازسازی خانه و آدرس homerenovation.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 467
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 10
:: باردید دیروز : 61
:: بازدید هفته : 102
:: بازدید ماه : 102
:: بازدید سال : 116
:: بازدید کلی : 2033